Sunday, April 14, 2013

お腹を空かせた夫婦がゆくハイキングコース ❖ Very Long Trail with Empty Stomach



一番距離の長いハイキングコースは、『Arch Rock』です。4.3マイル(6.9キロ)ですね。
『Arch Rock』目指していざ出発!
Let's go for the longest trail! Arch Rock it is!

映画『ホビット』にでてきそうな長く白い髭をはやしたおじいさんが、
馬と一緒に歩いているのを見かけました。
Taking a stroll with a horse

このハイキングコースは、せせらぎの音を楽しみながら進みます。
Listening to the streams while you walk

野花がいっぱい
Pretty wild flowers

なんとも愛らしいお花です。
Lovely ♡

こんなお花もみつけましたよ。
Very interesting flowers!

3キロほど歩いた地点で、自然の広場に到着です(ここには、お手洗いもあります)。
まだ3キロしか歩いていないのに、お腹が空いてきました。
お腹が減って、もうせせらぎの音は聞こえません...。
All of a sudden, there is an open space (FYI...washrooms are available at this location)
We are no longer listening to the pleasant sound of the streams, but
listening to the rumbling sound of our empty stomachs instead.

残り1.2マイル(1.9キロ)です。もうお腹が空いてペコペコですが、
ここまで来たら進むしかありません。
We came this far...we've got to keep going!
We are starving, and we still have 1.2 more miles to go!

誰もみかけなくなりました。皆さん、どこに行ったのでしょう?
Where is everybody?

『Arch Rock』までもう少しです。
パンケーキが食べたくて仕方がありません。
We've started daydreaming about plates of pancakes...0.3 miles to go...

ハイキングコースがごつごつしてきましたよ。
『Arch Rock』では海が見えるとのことですが、ここからはそんな気配は全くありません...
I hope "Arch Rock" is good...whatever it is..

ワーオ!
Wow!

お腹が空いているのを一瞬、忘れてしまうほどの美しい景色です。
What an amazing place!

ここまで歩いて来た甲斐がありましたね。
Yes, this was totally worth it.

今来たばかりの道を戻ります...。4.3マイル(6.9キロ)です...。
Now...we have to walk back another 4.3 miles...

ポイント‧レイズ海浜国立公園に行くと必ず立ち寄るのが『Bear Valley Visitor Center』です。ここでもお話しましたが、『Bear Valley Visitor Center』には、野外トイレが苦手な私も安心して使えるお手洗いがあります(いいですよ、どうぞ笑ってください)。今回は、Bear Valley Visitor Center』のお手洗いを使った後、センターの駐車場から出発できる人気のハイキングコースに挑戦してみることにしました。

出発したのは、丁度お昼前。ちょっとお腹が空いていましたが、4.3マイル(6.9キロ)くらいなら軽くいけそうですね(自信過剰)。ささっと行きましょう。ここで頭の良い人なら、考えます。片道4.3マイル(6.9キロ)ということは、合計13.8キロ歩くことになります。まだお昼も食べていないし、持って来たのは水だけ。一番長い距離のコースを選ばず、1時間ほどで戻って来られる短いコースにしよう!なーんて頭の良い人は考えるのではないでしょうか?ところが、コリンと私は違いますよ、私達は考えません(笑)。何も考えずに進みます。途中、お腹が空いて、もうハイキングを楽しむどころではなくなってきました。途中、「頭の良い人」に会いました。サンドイッチを食べながら自然を楽しむ人や、グラノーラーバー片手に、元気よく歩く人。そのサンドイッチ、ちょっと一口頂けないでしょうか?と声をかけそうになりました。夫婦揃って頭が良くないと、土曜の午後を楽しむハイキングコースで、とんでもないことをしでかすことになりかねません。ハイキングを楽しむ基礎ルールは、リュックに何か食べ物と水を入れて出発すること。頭の良い皆さんは、大丈夫ですね。これから、暖かい日が多くなります。お弁当持参で、ハイキングを楽しみましょう。

Bear Valley Visitor Center is our regular stop in Point Reyes National Seashore Park because of their clean outdoor washrooms. Obviously...that's not the only reason:) They have very popular trails starting from this location. We decided to give them a try for the first time after using their washrooms for the past year and a half. 

When we started our walk, it was just before lunch. It's always better to avoid going for a walk with a full stomach. Yet, it is very wise to bring an energy bar or something to snack on if you decide to go for a long walk (which we did not). A 4.3 mile (6.9km) course is what we chose. What you don't think about is that if you see trail information that says 4.3 miles (6.9km), you need to double that length unless you want to camp at your destination. This fact should be obvious to everyone but it wasn't for us (we aren't that smart). We started our long walk with empty stomachs and no food in our backpacks. However, we did carry water this time (we learned that the hard way when we did another walk HERE). We got so hungry, we started thinking about nibbling on wild plants , or begging other hikers for food. But, we kept our pride intact with our rumbling stomachs, and completed our hike. The hike was beautiful, but we would have enjoyed it more if we weren't thinking about food so much. Bring some snacks and water, and you'll enjoy this trail hike. Some basic advise from not so wise people...us. Happy trails !

Bear Valley Visitor Center
1 Bear Valley Rd
Point Reyes, CA 94956
415.464.5100



ブログランキングに参加しています。いいな❤と思ったら下記のバーナーをクッリクしてもらえると励みになります。

My blog is being ranked. If you enjoyed my post today, please click the banner below. Your click will inspire me to write more  


にほんブログ村 海外生活ブログ アメリカ情報へ

2 comments:

  1. 読んでたらお腹が空いて無いはずなのにお腹が空いてるような気がして、何か食べなきゃならないような気がして慌てておせんべ食べました^^
    私も空腹はマジ無理です^^



    ReplyDelete
    Replies
    1. ははは、私とコリンもこの写真を見ただけで、お腹がすいているような錯覚に陥ります(笑)。

      Delete