Tuesday, February 5, 2013

今年初のハーフマラソン&レース後に食べた物 ❖ Another Half Marathon Completed, Yay!


On a freezing Sunday morning in San Francisco (Super Bowl Sunday)
スーパーボウルの日の朝、サンフランシスコのハーフマラソンに参加(寒い!)

5 mins before the race
スタート5分前


 We did it!
完走、イエ—イ!


Our post race lunch - Chopped salad with avocado and...
今回のレースの後のランチ
Rustic Bakery』のサラダと...


Grilled cheese sandwiches @ Rustic Bakery
グリルチーズのサンドイッチ

We completed our 5th 1/2 Marathon on Sunday. The race took place at the beautiful Golden Gate Park in San Francisco. It turned out to be a nice and warm day, but it started out chilly in the morning. I was so cold that I was not able to feel my toes! The race course was nice and flat all the way (yes, FLAT in San Francisco!). I felt pretty good during my first hour until we arrive at the scenic shoreline portion of the course that lasted 9.5km. The hardest part of this shoreline course was that you run 4.7km (flat and straight) and then you run back another 4.7km on the same road.  On the way back, you're even more tired (mentally and physically), your feet hurt more, and you know how long it takes to run back (because you just did it!). That was challenging!

I did much better than my past three races. Amazing what a month of training can accomplish! This time, I also fuelled myself better by taking my coach's advise. I took a packet of energy gel 15 mins before the race, and planned to have the gel every 30min. During the race, I ended up taking only 3 gels instead of 4. I definitely got my fill of gel :) 
The race had plenty of water and Gatorade stations throughout. I was well hydrated. The race was well organized, and volunteers were constantly cheering for runners, which really helped!

Learning from our previous after race lunch experience, we made a better choice (much better!) for our after race lunch this time. We had a bowl of salad and grilled cheese sandwich. That's pretty good, isn't it? Believe it of not, we do learn from our mistakes:)

先週の日曜日に今年初のハーフマラソンを走ってきました。日中は暖かいサンフランシスコですが、早朝はとっても寒い。レースがスタートしてもしばらくは寒くて、つま先がしびれていたくらいです(冷え性なのです)。今回のハーフマラソンは、サンフランシスコの『ゴールデン‧ゲート‧パーク』で開催されました。サンフランシスコにはめずらしく、コースはほとんど平ら!これはもう天の助けとしか言いようがありません(笑)。平らだからと言って楽勝!といった具合にはいかないのが現実。最初の1時間ほど、美しい公園の景色を楽しみながら走っていくと、これまた美しいビーチに到着します。海を眺めながら平らな道路を走る。いい感じでしょ?ところがどっこい、この平らで一直線の海岸線道路、終わりがない。終わりがないどころか、どこかでUターンしてまた戻るコースになっているので尚更辛い。どこでUターンするのか?あそこかな?もうちょっと先かな?と天にも祈る気持ちになってきました(笑)。Uターンの地点が全然見えてこないので、イライラ。途中、もう私は腹を立てながらヨタヨタ走っていました。無意味に腹を立て無用にエネルギーを消耗したことに反省(笑)。結局、片道4.7kmで合計9.5kmの平らで辛ーい道のりを走ったことになります。私はこの道路を『平らの地獄』と名付けました。

『平らの地獄』で苦しみましたが、それでもとても満足のいくレースとなりました。レース中の水やスポーツドリンクなどの給水ポイントは、充分に用意されており、おかげで水分補給もちゃんとできました。ボランティアの人達の数も多く、皆の声援には励まされました。1ヶ月のトレーニングの成果はちゃんと出るもので、ランニングは努力した分だけ、そのまま結果として現れる、やりがいがあります。初のフルマラソン挑戦まで後5ヶ月余り。今日からまた真面目にトレーニングの再開です。

前回のハーフマラソンのレース後、こんなものを食べていました(げげげ!)。今回は2人ともちゃんと反省し、レース後のランチはサラダとグリルチーズ。前回と比べると、これはもう天と地の違いです。人は失敗から学ぶもの、そうですね(笑)。


ブログランキングに参加しています。いいな❤と思ったら下記のバーナーをクッリクしてもらえると励みになります。

My blog is being ranked. If you enjoyed my post today, please click the banner below. Your click will inspire me to write more  


にほんブログ村 海外生活ブログ アメリカ情報へ

2 comments:

  1. 完走おめでと~♪
    メダルがまた増えたのね。素敵~♪
    フルマラソン、私が走るんじゃないのになんかドキドキするわ~。
    応援するね。



    ReplyDelete