Wednesday, May 23, 2012

『カナダの日』プロジェクト ❖ Canada Day Project!

赤い楓の葉は私の第二の故郷、カナダのシンボル
The Red maple leaf means a lot to us...Canada!

オーブンへ
Ready to be baked

デコレーションをしましょう...
How should I decorate this? Any suggestions?

赤い砂糖をパラパラと...ちょっといまいち
A sprinkle of red sugar?

それとも、どっさりと?うーん...
Or a bucket of red sugar?

先日、近くのクラフトのお店に立ち寄ったら、早くも7月4日のアメリカ独立記念日のデコレーションが売られていました。アメリカ人にとっては大切な日ですね。仲良しの隣国、カナダは7月1日が『カナダの日(カナダ‧デー)』です。ご存知でしたか?コリンが「7月1日はカナダデー」と同僚に言ったら、「冗談でしょう?ははは」と信じてくれなかったそうです(笑)。大国アメリカの隣国、カナダは陰が薄いのでした。とほほ。ということで、コリンとふたりでカナダ‧デーの普及を目指すことと相成りました。その名も『カナダの日プロジェクト!』。私の役目は、カナダ国旗のシンボル、楓の葉のクッキーを焼き、コリンがカナダ‧デーに同僚に配布するというもの(あいにく今年はカナダ‧デーは日曜日なので、プロジェクトは6月29日に決行するべし)。まずは、おいしいクッキーのレシピを探し、デコレーションのスキルを習得するのが私の使命。ただ、私のデコレーションのスキルは誠に乏しく、これではカナダデーの普及も危うい。何か良いアイデアはありますかあ?

Americans are already getting excited about the 4th of July. A craft store in our neighbourhood has started selling a variety of American Independence Day decorations. When Colin mentioned to his coworkers about Canada Day being July 1st, they thought he was kidding! That story prompted me to start my new baking theme.  I'm calling it the "Canada Day Project." I'm determined to popularize Canada Day in the United States of America, starting with Colin's coworkers. On Canada Day (as it will be Sunday this year, this project has to be carried out on Friday June 29), Colin will be giving out Canada Day cookies to his coworkers! My mission is to master my decoration skills (it turns out that I have none). I welcome any suggestions and ideas for this very important "Canada Day Project."


ブログランキングに参加しています。いいな❤と思ったら下記のバーナーをクッリクしてもらえると励みになります。

My blog is being ranked. If you enjoyed my post today, please click the banner below. Your click will inspire me to write more  

にほんブログ村 海外生活ブログへ

No comments:

Post a Comment