Thursday, April 26, 2012

Spud

Spudでお買い物(メトロバンクーバー
Spud delivery in Metro Vancouver, BC, Canada

Spud delivery in SF Bay area CA, USA

今週は一体何を注文したのでしょう。気になる?
Curious of what we ordered this week?

チーズ、オレンジジュース、豆腐etc...
Lots of cheese, OJ, Tofu etc...

オーガニックの野菜と果物は必需品
Fresh organic vegetables and fruits

バンクーバーに住んでいた頃から『Spud』というオーガニックの食料品配達サービスを利用しています。Spud』を利用し始めた理由は、三つです。

(1)二酸化炭素排出量を減らす(地元でとれた野菜や果物を買う、車で大型スーパーへ通う回数が減る等)
(2)オーガニックの食料品を買う
(3)時間の節約

Spud』を通してほとんどの食料品を手に入れることができます。時間の節約も多いにできます。北米では買い物は週に一度というのが習慣ですから、週末になるとカートいっぱいの食料品を買うはめになります。半日は確実に丸つぶれです。でもSpud』を使うようになってからは、大型スーパーを避け、近所にあるチーズ屋さんやオーガニックのお店で足りないものをいくつかピックアップするだけ。買い物はあっという間に終了です。

オンラインで注文するので、一週間必要なものを計画的に買うことができます。スーパーで買い物すると、目の前にある誘惑に負け、ドーナツ(コリン)、チョコレート(私)、ポテトチップ(コリン)等、不必要なものを買ってしまうことがほとんど。オンラインの場合は、そういった誘惑を避けやすい利点があります。Spud』で新しく販売される品物は無料サンプルとしてもらえるシステムもあります(『Spudサンフランシスコ‧ベイエリアでは残念ながら今のところもらえませんが)。バンクーバーに比べるとまだ利用者が少ないので品数も豊富とは言えません。それでも毎日必要なものはほとんど揃えることができます。また、足りないものは、一年中オープンしているファーマーズマーケットで手に入れます。興味がある方はSpud』のサイトを覗いてみてください。カナダとアメリカのサイトを比べてみるのもおもしろいですよ。できるだけ地元中心の品を揃えるようにしているので、おのずと扱っている品物も違ってきます。ちなみに、Spud』は、バンクーバー生まれのカナダの会社です♡

We've been buying our groceries from Spud since we lived in Canada. Spud delivers your groceries to your door. It started in Vancouver, BC, Canada♡ Our 3 main reasons for using Spud are:

(1) reduce our carbon foot print (buy local products, and avoid travelling to big super markets)
(2) buy organic
(3) save time

It's almost possible to do all our grocery shopping through Spud. And, it definitely saves you a lot of time. We still go to small stores to pick up a few things (ex. speciality cheese, Japanese food, ice cream etc). But, it's a quick visit, and you don't have to come home with bags of heavy groceries.

 Because you shop online, you can plan better as well. Also, it's easier to avoid buying stuff like a box of powdered doughnuts (Colin), chocolate bars (me), or a bag of chips (Colin). You can also get free samples of new products they start carrying on that week (but not in the SF Bay area). We were so thrilled to know that we can still get Spud service where we live. The selection in the SF Bay area is much smaller than the Vancouver Spud. But we have farmer's markets all year around here. So it's easy to compensate with missing items. Even though you don't use Spud, you might want to visit their website to see what they carry. It's a fun way to do grocery shopping. Their website is Spud.ca for Canada and Spud.com for the U.S.A. 

Eat organic and be happy♡

ブログランキングに参加しています。いいな❤と思ったら下記のバーナーをクッリクしてもらえると励みになります。

My blog is being ranked. If you enjoyed my post today, please click the banner below. Your click will inspire me to write more  

にほんブログ村 海外生活ブログへ

2 comments:

  1. spud  大賛成です
    私も 毎週淡路の道の駅で (作ってるお百姓さんが どんどん運んでくるんです)取れたての野菜を 自転車の前と後ろにいっぱい買って それを大阪にもってかえり 1週間で食べきる という  今は たけのこ ほうれん草 水ナ 新たまねぎ 新キャベツなど それは柔らかくて 甘くておいしい
    旬のものを食べる というのが 健康でいられると 思うんです それに勿論 近くで というのも とても大事ですよね

    この間も 野菜それぞれに作った人の名前が書いてあって いつも買う人のを買おうとしたら そのおじさんがちょうど 大根を もってきて並べていたので  とてもおいしいです とお礼が言えて 幸せでした もうこんな話になると 止まりません。。。。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 私も日本の『道の駅』大好きです。すばらしいシステムですね。実際に作っておられる方と会えるなんて、すごく素敵です。ますます大事においしく食べたくなりますよね。全く同感です。

      Delete